Zostaw kontakt, oddzwonimy z najlepszą ofertą.
Zazwyczaj użytkownicy Internetu nie zastanawiają się nad tym, jakie dodatkowe usługi oferuje dany dostawca. Dzisiaj chcielibyśmy więc zwrócić uwagę na propozycje dodatkowe, a także dokonać krótkiego przeglądu możliwości w zakresie zaspokojenia indywidualnych potrzeb. Może to być motywacja do sprawdzenia swoich obecnych planów taryfowych na poszczególne usługi i połączenia ich w jeden pakiet. Na rynku od lat dostępne są takie pakiety, a mnogość propozycji sprawia, że łatwiej znaleźć wersję najbardziej dopasowaną do konkretnych oczekiwań.
Usługi podstawowe dostawcy Internetu
Podstawowe usługi zamykają się w ofercie pakietów szybkości połączenia oraz jego rodzaju, od którego szybkość jest zależna. Najczęściej na rynku mamy do wyboru Internet:
- radiowy – sprawdzający się w szczególności tam, gdzie jeszcze nie dotarły oferty rozbudowanych i nowoczesnych usług; jest on obecnie wystarczająco szybki, aby zaspokoić domowe zapotrzebowanie (maksymalna szybkość wynosi 50 Mb/s);
- mobilny LTE – w coraz większym stopniu wykorzystywany również tam, gdzie nieobecne są szybkie sieci kablowe; daje wysoki komfort użytkowania gdy bierzemy pod uwagę, że maksymalna szybkość połączenia to 600 Mb/s;
- światłowodowy – najszybszy i w największym stopniu przyszłościowy; jego prędkość jest imponująca, na komercyjnych łączach dochodzi do kilkudziesięciu terabitów, chociaż Klientom indywidualnym na razie dostarczany jest w maksymalnej szybkości 1000 Mb/s (będzie się ona w najbliższych latach stale zwiększała).
Usługą podstawową, o której realizację dba dostawca, jest właściwe spełnienie warunków podpisanej z Klientem umowy.
Na co jeszcze może liczyć Klient
Przede wszystkim należy zadać sobie pytanie o własne potrzeby. Od nich w dużym stopniu zależeć powinien wybór konkretnej usługi, a tym samym comiesięczna opłata. Istnieją jednak jeszcze inne detale, o których warto wiedzieć. Klient ze strony usługodawcy może liczyć na:
- konsultacje w wyborze łącza oraz dodatków (co w szczególności dotyczy Internetu mobilnego);
- podobnie konsultacje w wyborze rodzaju połączenia – na przykład w światłowodowym można korzystać z sieci bezpośrednio, ale również poprzez router;
- poradę w zakresie wyboru odpowiedniego routera – w tym jego dostarczenie; dotyczy to głównie faktu, iż jednym z czynników zmniejszających szybkość łączy są urządzenia odbiorcze, przez które jest on ograniczany; chociaż również niektóre routery są niezalecane (m.in. z oznaczeniami „DSL” czy „Access Point”);
- dodatkowe usługi zabezpieczenia sieci – z których najczęściej można w każdej chwili zrezygnować i podobnie zakupić; ich koszt jest stosunkowo niski;
- darmową dostawę i instalację – co jeszcze nie wszędzie stanowi standard;
- oprogramowanie antywirusowe – często traktowane jako bonus do podpisania umowy;
- oraz oczywiście serwis urządzeń, a także reakcję na zakłócenia sieci lub brak połączenia.
W ofercie dodatkowej występują więc zarówno gratisy, jak też profesjonalna i bezpłatna pomoc w przypadku problemów technicznych i innych.
Porada specjalistów z Euronet w Białymstoku
Na przykładzie doświadczeń Euronetu w Białymstoku, zależnie od wybranego łącza, należy zwrócić uwagę na:
- szybkość pobierania i wysyłania dawnych podczas wyboru Internetu kablowego,
- zasięg i szybkość oferowane przez wybrany router,
- zasięg w przypadku wyboru sieci mobilnej i radiowej,
- a także ewentualne i prognozowalne ograniczenia w transferze.
Solidny dostawca Internetu nie tylko dba o wysoką jakość usług, ale także udziela wyczerpujących wyjaśnień przed podpisaniem umowy. Już pierwszy kontakt ma znaczenie i może pokazać podejście usługodawcy do potrzeb przyszłego użytkownika. Podając informacje o konkretnych potrzebach dotyczących usług pojedynczych lub łączonych, dla domu lub do pracy, można uzyskać optymalnie dobraną propozycję abonamentu.