Zostaw kontakt, oddzwonimy z najlepszą ofertą.
Dobry dostawca Internetu to zarówno przedsiębiorstwo usługodawcy, jak i pracująca w nim obsługa, ale też kwestie obejmujące infrastrukturę, która wpływa na rodzaj i wszechstronność świadczonych usług. Oceniając usługodawcę należy zwrócić uwagę na własny komfort użytkowania, co w szczególności powinno mieć znaczenie dla osób wykonujących pracę zdalną, a także dla firm stale korzystających z sieci.
Dlaczego warto zrobić rozeznanie
Rekonesans przed wyborem dostawcy internetu jest istotny, ponieważ można dzięki temu:
- zapłacić niższa kwotę za tę sama usługę,
- zapoznać się z opiniami dotychczasowych i obecnych użytkowników,
- sprawdzić warunki i bonusy w ramach konkretnych umów,
- sprawdzić czy będzie możliwość ewentualnych zmian podczas trwania umowy.
Jak przedstawimy poniżej, decydując się na daną umowę należy brać pod uwagę wiele wytycznych. Część spośród cech można ocenić już na początku współpracy, niektóre natomiast widoczne są dopiero w konkretnych sytuacjach dotyczących korzystania z sieci w wybranej opcji.
Jakiego dostawcę Internetu doceniają użytkownicy z Białegostoku
Podstawową cechą dostawcy internetu jest stałe realizowanie podpisanej z Klientem umowy. Zobowiązanie to stanowi niezbędne minimum w relacjach z abonentami. Również w Euronet w Białymstoku wiemy, że profesjonalny usługodawca powinien być:
- komunikatywny – możliwość uzyskania wyczerpujących informacji przed podpisaniem umowy pozwala na zdobycie wielu danych dotyczących oferty (zwłaszcza gdy na przykład po raz pierwszy decydujemy się na światłowód);
- stale dostępny – kontakt nie może być ograniczony jedynie do strony www; należy pamiętać, że każda profesjonalnie działająca firma posiada swoją siedzibę, biuro obsługi klienta, a w takiej branży dodatkowo dział techniczny, pracujący także w weekendy i dni świąteczne;
- zawsze odpowiadający szybko na zgłoszenia problemów z Internetem – brak informacji jest uciążliwy w wielu sytuacjach i dla wielu osób, również w firmach ma to duże znaczenie;
- jasne metody komunikowania awarii – mają duże znaczenie dla Klientów; może to być odpowiednio szybko pojawiający się komunikat na Facebooku (każdy może sprawdzić choćby z telefonu);
- gotowy na inwestowanie w nowe technologie i/lub modernizowanie istniejącej sieci – w szczególności własnej, dostępowej;
- w posiadaniu przynajmniej dwóch styków z operatorem wyższego rzędu;
- we współpracy z uznanym operatorem rzędu wyższego (tym, od którego nasz lokalny dostawca [ISP] pobiera transfer, zwanego dostawcą [IP]) – ma to istotne znaczenie, gdyż zależy od tego jakość połączenia.
Ostatni element warto omówić oddzielnie, ponieważ to zagadnienie rzadko wyjaśniane, a pozwala spojrzeć w szerszym kontekście na zagadnienie korzystania z sieci.
Co należy brać pod uwagę w ocenie dostawcy IP
Jak wyjaśniliśmy, dostawca internetu jest tym, od którego lokalny usługodawca, z którym podpisujemy umowę, pobiera Internet. Tym samym dana usługa również jest od niego zależna. W tym względzie należy ocenić, czy:
- usługodawca wyższego rzędu posiada sieć rozwiniętą na kraj,
- sieć jest ona uzbrojona w urządzenia klasy DWDM,
- urządzenia sieci posiadają przepływność w interfejsach rzędu 10 i 100 Gb/s,
- posiada strukturę szkieletową „ringu”.
Doświadczony usługodawca udzieli odpowiedzi na powyższe pytania. Sprawdzony lokalny dostawca Internetu ma świadomość zależności własnych usług od podjętych wcześniej decyzji i wyboru operatora IP. Jest to bowiem również wyraz dbałości o Klienta.