Rozwój technologii sprawia, że wzorce komunikacyjne ulegają dziś zmianom w kierunku sieci IP. Jednocześnie obserwuje się wzrost zainteresowania firm infrastrukturą pozwalającą na transmisję głosu i danych w jednej sieci teleinformatycznej. Naturalnym jest fakt coraz częstszego zastępowania tradycyjnych central telefonicznych PBX (Private Branch Exchange) systemami IP PBX (Internet Protocol Private Branch Exchange). Takie rozwiązanie znajdziesz w ofercie firmy Euronet z Białegostoku.
SYSTEM TELEFONII OPARTY O PLATFORMĘ TELEKOMUNIKACYJNĄ IP PBX
Działanie platformy IP PBX
Jej zalety to duża wydajność, niezawodność oraz skalowalność. Nie musimy budować odrębnej sieci telefonicznej do obsługi telefonów i faksów w firmie. Wystarczy standardowa sieć komputerowa, aby zapewnić łączność głosową ze światem. IP PBX to więcej funkcjonalności, szersze możliwości integracyjne, brak bariery geograficznej oraz znaczące obniżenie kosztów.
Platforma IP PBX spełnia wszystkie oczekiwania, usprawniając wewnętrzną oraz zewnętrzną komunikację telefoniczną w firmie, nawet wielooddziałowej (poprzez sieciowanie oddziałów za pomocą istniejących łączy internetowych). To solidny fundament, na którym Klient sam układa kolejne elementy systemu według swoich wymagań (aktualnych i przyszłych). System pozwala na wykorzystanie tradycyjnych telefonów analogowych i faksów, nowoczesnych terminali VoIP, oprogramowania zastępującego telefon (softphone) w dostępie do telekomunikacyjnej sieci publicznej. Nawet niewielka firma doceni profesjonalną obsługę centrali telefonicznej wspieraną inteligentną dystrybucją, kolejkowaniem oraz nagrywaniem połączeń, umożliwiającą dodatkowo tworzenie rozbudowanych scenariuszy menu głosowego.
Główne zalety centrali telefonicznej IP PBX:
- bezpłatne, nielimitowane połączenia wewnętrzne (również między oddziałami firmy);
- spójna numeracja wewnętrzna w obrębie wszystkich placówek firmy;
- możliwość jednoczesnego dodzwonienia się na jeden numer miejski firmy bez efektu zajętości/niedostępności;
- kontrola kosztów połączeń telefonicznych;
- nieograniczona elastyczność w kierowaniu ruchem telefonicznym;
- niższe koszty serwisu i obsługi sieci;
- jednorodna struktura – identyczne i niezawodne rozwiązania we wszystkich punktach;
- sieciowanie central telefonicznych w różnych oddziałach firmy;
- skalowalność rozwiązania;
- zasilanie buforowe, które uniezależnia od potrzeby stosowania dodatkowych zasilaczy UPS.
W celu poznania szczegółowych informacji o zaletach IP PBX zapraszamy do odwiedzenia siedziby Euronet w Białymstoku.
Funkcjonalności centrali telefonicznej IP PBX:
- ACD – automatyczna dystrybucja połączeń przychodzących (funkcja przeznaczona do sprawnej obsługi dużej liczby połączeń przychodzących obsługiwanych przez niewielką grupę agentów firmy);
- IVR – wielopoziomowe interaktywne kierowanie połączeń przychodzących (interaktywna obsługa połączeń przychodzących, w której dzwoniący przy połączeniu odsłuchuje odpowiednie zapowiedzi, a następnie za pomocą telefonu dokonuje wyboru właściwej pozycji z menu. IVR pomaga dzwoniącym i poprawia jakość obsługi);
- CTI/API – interfejs centrali telefonicznej umożliwiający integrację z systemami teleinformatycznymi;
- CALL PICK-UP – przejmowanie połączeń przychodzących kierowanych do innych użytkowników centrali telefonicznej lub grup użytkowników;
- CALL PERMISSIONS – restrykcje dla ruchu wychodzącego;
- CALL TRANSFER – transferowanie połączeń;
- CFx – przeadresowanie połączeń (natychmiastowe, w przypadku zajętości lub niedostępności);
- CW – połączenie oczekujące;
- CLIP – prezentacja numeru dzwoniącego;
- CLIR – blokada prezentacji własnego numeru;
- CONF – telekonferencje (usługa umożliwiająca prowadzenie grupowej rozmowy telefonicznej przez użytkowników centrali telefonicznej, niezależnie od tego gdzie przebywają – telekonferencje wspierają procesy biznesowe poprzez oszczędność czasu, szybsze i wspólne podejmowanie decyzji, większy udział pracy zespołowej);
- DND – usługa nie przeszkadzać (pozwalająca na blokadę połączeń przychodzących. Dzwoniący otrzymują stosowny komunikat o niedostępności – możliwość nagrania własnego komunikatu. DND nie ma wpływu na realizację połączeń wychodzących);
- Faks2Mail, Web2Fax – wirtualny faks (możliwość odbierania oraz wysyłania faksów przez internet. Wszystkie faksy przychodzące wysyłane są w postaci pliku PDF na wskazany adres e-mail. Wysyłanie faksów odbywa się z poziomu strony www przez Panel Klienta);
- VMS – poczta głosowa;
- REC – nagrywanie rozmów (każda rozmowa jest nagrywana, dzięki czemu wzrasta jakość obsługi Klienta. Osoba dzwoniąca jest automatycznie informowana o fakcie nagrywania przed zgłoszeniem się pracownika firmy. Dostęp do nagrań ma tylko uprawniona w firmie osoba – poufność informacji);
- SMS – wiadomości tekstowe;
- MusicOnHold – muzyka na czekanie (usługa polegająca na zastąpieniu standardowego sygnału wołania, muzyką umilającą czas oczekiwania na odebranie połączenia);
- implementacja własnych zapowiedzi głosowych (DISA/Infolinie lub prywatna wiadomość DND);
- kolejkowanie połączeń przychodzących (osoby dzwoniące do firmy zamiast zajętości albo wrażenia nieodbierania połączenia słyszą powitanie/muzykę oraz informację dotyczącą zajmowanego miejsca w kolejce. Zapewni to więcej odebranych połączeń, zwiększenie sprzedaży, szybszą obsługę oraz zadowolenie Klienta);
- możliwość zdalnego nadzoru centrali telefonicznej oraz sterowania urządzeniami (z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, a także możliwość sterowania, np. bramami, drzwiami, roletami, systemami monitoringu, oświetlenia, ogrzewania czy klimatyzacji. Usługa pozwala na kontrolę procesów z każdego miejsca na ziemi, a my uzyskujemy wyższy komfort pracy i większe bezpieczeństwo);
- inteligentny system trasowania połączeń na podstawie numeru wybranego przez inicjatora i prezentacji jego numeru.
Zapewniamy analizę oczekiwań Klienta związanych z usługami telefonii w jego firmie. Przeprowadzamy też audyt techniczny istniejącej sieci. Na podstawie zebranych informacji możemy zaproponować rozwiązania spełniające wymagania Zleceniodawcy.
Montaż i konfiguracja centrali telefonicznej
Świadczymy kompleksowe usługi w zakresie central telefonicznych – instalujemy je, uruchamiamy, a także podłączamy do publicznej sieci. Zapewniamy też stacjonarny numer telefoniczny obejmujący kilka linii VoIP, co wpływa pozytywnie na wizerunek firmy. Nasi Klienci mogą liczyć także na merytoryczne wsparcie, serwis gwarancyjny i pogwarancyjny oraz szkolenia stanowiskowe. Aby skorzystać z konsultacji, odwiedź siedzibę Euronet w Białymstoku.