
Zostaw kontakt, oddzwonimy z najlepszą ofertą.
Aktualności
Sektor telekomunikacyjny cały czas intensywnie się rozwija. W jego ramach można dostrzec kilka trendów, które silnie oddziałują na operatorów. Kluczowym wyzwaniem dla nich pozostaje stałe modyfikowanie oferty, tak by możliwe było dopasowanie się do wymagań klientów. Poniżej przyjrzymy się najważniejszym trendom występującym w sektorze.
Rozwój standardu 5G jest jednym z najważniejszych wyzwań, jeśli chodzi o telekomunikację. W porównaniu do 4G, cechuje się on znacznie większą przepustowością oraz możliwością równoczesnego korzystania z mobilnego Internetu przez ogromną liczbę użytkowników i urządzeń. W dobie intensywnego eksploatowania sieci ma to kluczowe znaczenie, usprawniając wiele procesów, w tym biznesowych.
Dla klientów użytkowanie urządzeń opartych na 5G oznacza:
Z tych względów, decydując się na telefonię komórkową i Internet mobilny, warto skupić uwagę na tych dostawcach, którzy oferują dostęp do technologii 5G. Zagwarantuje to najwyższą jakość i sprawność przesyłu danych.
Pandemia umocniła ten trend – w Polsce w 2020 r. liczba użytkowników Internetu stacjonarnego wzrosła o około 5% w stosunku do roku poprzedniego. Wpływ na to miało wprowadzenie zdalnej nauki i pracy, a także intensywny rozwój sprzedaży w ramach handlu elektronicznego oraz zwiększenie zainteresowania rozrywką online. Wiele osób, częściej niż poprzednio, zaczęło również korzystać z Internetu mobilnego.
Sytuacja taka powoduje, że sukcesywnie wzrasta popyt na łącza cechujące się dobrą jakością i wysoką wydajnością. Standardem, nie tylko podczas prowadzenia biznesu, ale również w warunkach domowych, staje się Internet o przepływności minimum 100 Mb/s. Jest on wykorzystywany przez około 60% użytkowników w Polsce.
Rodzi to istotne wyzwania dla dostawców rozwiązań z zakresu telekomunikacji. Muszą oni stale unowocześniać własną ofertę, tak by zapewniać klientom dostęp do szybkich i stabilnych łączy internetowych, które są atrakcyjne pod względem cenowym. Wiele firm obsługuje Internet o przepustowości nawet do 100 Mb/s.
Ważna jest także transparentność i niezawodność usług oraz zagwarantowanie szybkiego reagowania w razie awarii. Temu służy stałe monitorowanie wskaźników jakości usług telekomunikacyjnych. W firmie Euronet takie wskaźniki dotyczą między innymi średniego czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem czy usunięcia uszkodzeń.
Współcześnie można zauważyć intensywne korzystanie przez użytkowników z telewizji, Internetu oraz telefonii mobilnej, co w warunkach pandemii COVID-19 jeszcze się pogłębiło. Przykładowo około 35% telewidzów przyznało się do tego, że podczas lockdownu częściej zasiadało przed odbiornikami.
Coraz korzystniejsze pod względem cenowym usługi wiązane, oferowane przez dostawców, powodują, że znacznie rośnie zainteresowanie nimi. Klienci, ceniąc sobie wygodę i kompleksową obsługę, wybierają pakiety, które mogą swobodnie dopasować do swoich potrzeb, w tym pod kątem prędkości Internetu czy liczby kanałów telewizyjnych. Dlatego w ramach współczesnej telekomunikacji tak ważna staje się szeroka, uwzględniająca nie tylko Internet, ale również telewizję i telefonię, oferta ze strony operatorów.
Zostaw kontakt, oddzwonimy z najlepszą ofertą.